Aquesta pàgina web és un lloc per a buscar informació. Quan busquem hem de mirar que la informació cercada sigui correcte:
1- Mirar si la traducció està bé.
2- Qui escriu aquella informació, és adir, quines referències té.
3-Comparar amb altres articles.
Com sabem si la informació que ens proporciona és fiable? Es considera que és el pensament original del wikipedista que ho va afegir. L'única forma de verificar-la és trobar una font fiable que digui el mateix, ja que, a la wikipedia pot escriure tothom que tingui un compte.
No hi ha un article original, però sempre ens hem de fixar en les cites que ens esmenten.
De la wikipedia ens podem fiar perquè hi ha intel·ligència distribuida, les persones van canviant la informació per poder millorar-la.
Fonts d'informació: Entra
Aportació a la viquipèdia: Entra
La viquipèdia et dona la informació en català
Categories
- activitat (1)
- apunts (11)
- bibliografia (1)
- COED (5)
- comentari (1)
- curiositats (1)
- educació física (1)
- exercici (11)
- GTIC (28)
- interactivitat (1)
- lectures (1)
- Música (4)
- preferits (1)
- Prezi (1)
- Seminari (14)
- silenci (1)
- síntesi (1)
- Treball col·laboratiu (1)
- video (2)
- vídeo (2)
- visual i plàstica (3)
- webs (1)
dilluns, 10 de gener del 2011
Creative commons i Copyright
Creative commons és una organització sense ànim de lucre, dedicada a promoure l'accés a la cultura i a una major flexibilització de les lleis de propietat intel·lectual.Són permisos per poder reutilitzar o compartir lliurament, inclús amb fins comercials; es pot utilitzar compartir o modificar lliurement, inclús amb fins comercials. Aquest té diferents símbols. Entra
Copyright és exactament el contrari del CC, els drets els té l'autor i ell és l'encarregat de donar el permís. Entra
Copyleft, el contrari de copyright
Copyright és exactament el contrari del CC, els drets els té l'autor i ell és l'encarregat de donar el permís. Entra
Copyleft, el contrari de copyright
Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador
diumenge, 9 de gener del 2011
Vídeo i educació
![]() |
fotografia extreta |
L'especie humana ha experimentat fins ara dues grans onades de canvis, les quals, han sepultat cultures i civilitzacions.
Primera ona: la revolució agrícola.
Segona ona: civilització industrial.
Tercera ona: el present, l'era de la informació, de la informàtica, de la civilització de la imatge.
La por al canvi i la obsesió per el passat han portat a l'escola a la inadaptació, ja que, escoles del present utilitzen eines del passat.
Hi han moltes investigacions sobre el paper que desenvolupen els dos hemisferis:
L'hemisferi esquerre, controla tot el costat dret del cos i fan algunes funcions com la de lectura, escriptura, el càlcul, la aritmètica, la classificació i la lógica. És l'hemisferi intel·lectual, anàlitic, dominant i actiu.
L'hemisferi dret, controla la part esquerra del cos, i fan algunes funcions com la de reconeixement inmediat del rostre, la distinció i el record de les formes, la discriminació dels acords musicals i la reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. En general tot el que siguint funcions no verbals, és l'hemisferi amb més sensibilitat acústica. Controla les dimensions artístiques, simbóliques, holístiques, espacials i musicals. L'hemisferi emocional, intuitiu, creatiu i sintétic. L'hemisferi secundari, del repós, espiritual i receptiu.
L'hemisferi dret prevaldrà en tota aproximació global, concreta i emocional a la realitat, mentre que l'esquerra seria el preponderant en el pensament analític i en la lógica formal.(Sperry).
Els videos
A la classe de GTIC hem aprés que hi han dos tipus de vídeo :
El motivador
Ajuda a estar més atent
Videolliçó
Serveix per aprofundir en la lliçó
Territori
View more presentations from nuria_mimoso.
Vaig fer el treball de territori amb la meva companya Carolina Mayoral.
Aquest tractava sobre una llegenda d’Olot i per concretar més sobre els Martinets o dit d'una altre manera menairons, follets, nens, gnoms, barrufets... Aquesta deia que la gent vella explicava que, antigament, a la fira de Sant Lluc, a Olot, s´hi venien martinets, uns homenets tan petits que en un canonet d´agulles, per menut que fos, en cabien una dotzena, i encara hi anaven tan amples que podien ballar.
Segons la tradició, aquests homenets tenien dues habilitats. Una era una capacitat de treball totalment fora del normal (d´aquí venia que d´aquells que treballaven a la desesperada es deia que semblaven un martinet).
L´altra habilitat era que podien fer mal a l´amo que desitjaven perjudicar, i li´n podien fer molt. Els martinets eren com una mena de llavor menudíssima que es feia sota uns bolets estranys, perduts entre la fullaraca i els boscos més espesos; aquests bolets, que rebien també el nom de martinets, només els sabien trobar els herbaires de la Cerdanya i d´Andorra, que eren els que els duien a vendre. Segons la tradició, els martinets eren tènues com una llumeta o una flameta: n´hi havia prou amb una mica d´alè perquè s´apaguessin i perdre´ls definitivament.
Després per tal de que quedès clar vam fer una breu explicació sobre les Amanites doncs d'aquest tipus n'hi han moltíssimes , més de 600 i n'hi han moltes de dolentes que es confonen amb les bones.
Windows live movie maker
Aquest és un programa amb el qual pots editar vídeos i deixar anar la teva imaginació, insertant efectes visuals i animacions.
Per començar has d'anar a la pestanya "principal" i importa el vídeo on posa agregar vídeos y fotos, t'envia al teu equip i des de aqui selecciones el que desitjes.
Un cop tens el vídeo pots començar a editar-lo i per aixó necessites anar a "herramientas de vídeo" i seleccionar el punto inicial i el punto final.
Després de tenir montats els vídeos pots afegir-hi una música a partir del programa jamendo per exemple i vas a la pestanya "principal" i agregar música
Amb aquest música pots fer el mateix prosediment "herramientas de música" i recortar.
Tot vídeo a de tenir el seu títul i subtítuls i aixó és possible anant de nou a la pestanya "principal" i seleccionant la opció de título.
Després de tots aquests pasos i per poder fer més visual el vídeo, faltan les animacions i els efectes visuals que es poden fer mitjançant la opció de animación y efec.visuales.
Quan ja has finalitzat tots els procediments només et queda anar de nou a la pestanya "inicio" i seleccionar guardar proyecto i consecutivament guardar película.
Per començar has d'anar a la pestanya "principal" i importa el vídeo on posa agregar vídeos y fotos, t'envia al teu equip i des de aqui selecciones el que desitjes.
Un cop tens el vídeo pots començar a editar-lo i per aixó necessites anar a "herramientas de vídeo" i seleccionar el punto inicial i el punto final.
Després de tenir montats els vídeos pots afegir-hi una música a partir del programa jamendo per exemple i vas a la pestanya "principal" i agregar música
Amb aquest música pots fer el mateix prosediment "herramientas de música" i recortar.
Tot vídeo a de tenir el seu títul i subtítuls i aixó és possible anant de nou a la pestanya "principal" i seleccionant la opció de título.
Després de tots aquests pasos i per poder fer més visual el vídeo, faltan les animacions i els efectes visuals que es poden fer mitjançant la opció de animación y efec.visuales.
Quan ja has finalitzat tots els procediments només et queda anar de nou a la pestanya "inicio" i seleccionar guardar proyecto i consecutivament guardar película.
ARA PODEU PROVAR-HO VOSALTRES MATEIXOS.
Per més informació entra
Youtube
Subscriure's a:
Missatges (Atom)