dissabte, 18 de setembre del 2010

Educació visual i plàstica

 Educació artística. De l'any 1990 fins a l'actualitat

Les publicacions de Elliot W.Eisner, professor d'art, han tingut molta influència en els plantejaments didàctics actuals.
Les competències que han d'adquirir els estudiants de primària, segons el pla d'estudis vigent, tenen una clara sintonia amb els aspectes que Eisner considera que influeixen en l'aprenentatge artístic.

Aspectes que influeixen en l'aprenentatge artístic 

El desenvolupament de la interpretació crítica:
  1. explorar, percebre i interpretar verbalment.
El desenvolupament de la producció plàstica:

     2. interpretar i crear.

El paper social de la cultura visual:

    3. incidència de l'art en l'entorn i de l'entorn en l'art.

Per aconseguir treballar en totes aquestes vessants, cal desenvolupar la capacitat perceptiva dels alumnes.

La percepció visual

Aquest procés és la separació de figura i fons que desvetlla el concepte de forma, és a dir, el conjunt de relacions entre elements, percebuts en la consciència com un tot unitari.
Rudolf Arnheim afirma que la pròpia percepció és un fet cognitiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada