dilluns, 10 de gener del 2011

Classes de blogs

Hi han 2 classes de blogs:

1. Més enllà de l'aula
  • Blogs de centre: aquests poden presentar diverses modalitats. Generalment són revistes digitals. De vegades serveix de mitjà perquè els alumnes publiquin alguns dels treballs realitzats a classe.També poden ser blogs de la biblioteca escolar, on informen de les últimes novetats...Poden incorporar o no col·laboracions dels alumnes. Normalment s'utilitzen arxius multimèdia.
  • Blogs destinants a seminaris i cursos de formació TIC per al professorat: Són un recurs dels professors que impartex cursos o coordineen seminaris per els assistents i així puguin tenir les informacions i tutorials a disposició seva permanentment. És de gran utilitat pels que vulguin fer els primes passos en solitari o bé pels que volen incorporar nous procediments.
  • Blogs de professors(individual): serveixen per comunicar les reflexions sobre educació, per donar notícia de recursos que troben, proven... I així van creant comunitats segons les afinitats i interessos, mitjançant hipervincles, les llistes de blocs i comentaris.

2. Blocs d'aula

  • Blog d'aula del professor: la funció principal és proporcionar els alumnes informació, proposar activitats... El blog facilita l'organització d'aquests materials mitjançant categories i l'escriptura hipertextual, però pot ser un inconvenient si es fa seguint un ordre invers. El sistema de blogs més útils són les pàgines estàtiques. En molts casos es busca la interacció amb l'alumnat(comentaris, tasques...). Així es crea una comunitat d'usuaris que " conversen" des dels seus respectius blogs.
  • Blog de professor-alumne: és una gestió compartida amb diferents graus de responsabilitat. Aquest pot ser un quadern digital que agrupi les informacions del professor i les entrades dels alumnes on publiquin algunes de les activitats d'aula. La classificació per categories permet que la informació quedi organitzada. Altres funcions poden ser els projectes com la lectura compartida d'un llibre, treballs d'investigació, revista de classe.. Hi ha una clara interacció entre l'alumnat i el professoorat.
  • Blog d'aula de l'alumne: la funció d'aquest és executar les tasques proposades pel professor, fer de carpeta d'aprenentatge digital, una guia de navegació, guia de recursos per al blo, desenvolupament de temes de lliure elecció... Aquests poden ser blogs multifuncionals i que englobin diverses àrees.. Dintre d'aquest tipus de blog podem trobar el grupal que venen a ser petits grups d'alumnes on tots tenen la mateixa responsabilitat alhora d'administrar-ho.
Fon d'informació: llibre usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents, de Francesc Balagué i Felipe Zayas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada